Tworzenie filmów reklamowych. 4 fakty które przekonają cię, że to najlepsze rozwiązanie dla twojej firmy

Na rynku produktów i usług trwa nieustanny wyścig o uwagę, zaangażowanie, emocje i ostatecznie o portfel klienta. Kto postawi na złego reklamowego konia, może zapomnieć o zyskach. Te same dylematy tylko w różnej skali mają wielkie korporacje i małe, lokalne firmy rodzinne. Spróbujmy zastanowić się, czy produkcja filmu reklamowego to efektywne narzędzie w walce o rząd dusz klientów.

 

Film reklamowy potrafi w krótkim czasie wypromować nowe usługi i towary. To również bardzo dobry sposób, który pozwala wpływać na postrzeganie wielu problemów i zmianę postaw konsumentów. Przykładem takich realizacji są np.: filmy reklamowe, które zdobywają nominacje i nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes.

 

Nie tylko kreacja

To wydarzenie jest największym świętem reklamy na świecie. Każdego roku do boju staje kilka tysięcy klipów reklamowych i agencji. Festiwal to specyficzna impreza, bo uczestniczą w niej wyłącznie profesjonaliści patrzący na reklamę pod nieco innym kątem. Dla ludzi reklamy priorytetem jest pomysł, niebanalna realizacja. Z kolei klienci oczekują zaskoczenia i czegoś nowego – czego jeszcze nie widzieli. Te dwa z pozoru sprzeczne interesy można jednak pogodzić. Rynek otwiera się na niesztampowe pomysły, zaś agencje zdają sobie sprawę, że tworzenie filmów reklamowych będących sztuką dla sztuki po prostu nie zostanie zaakceptowane przez zleceniodawcę.

Przykłady, które poniżej prezentujemy pokazują, jak to wygląda w praktyce. Pomysł idzie w parze z niestandardową realizacją. A skuteczność jest potwierdzona wymiernymi dowodami. Nie brakuje tam i polskich akcentów, co świadczy o tym, że rodzima branża reklamowa dojrzewa i z powodzeniem może konkurować z pomysłami kolegów z innych krajów.

 

  1. „Dumb Ways to Die” to realizacja dla metra w Melbourne, gdzie od wielu lat bolączką były liczne, śmiertelne wypadki wśród młodych ludzi. Film reklamowy pokazuje, na ile głupich sposobów można stracić życie. Nie ma tu moralizatorskiej gadki, mądrych głów, czy ociekających krwią, szokujących scen. Są zabawne postacie poruszające się w rytm skocznej muzyki. Film reklamowy trafił do swojej grupy docelowej i podbił internet. Z jakim skutkiem? 20 mln odsłon na YouTube i zmniejszenie liczby wypadków o 20% mówi samo za siebie.

 

„Dumb Ways to Die”

 

Polska wersja

 

  1. „Szkice prawdziwego piękna” dla marki Dove to przykład niestandardowej reklamy produktowej. Zamiast kolejnego spotu pod prysznicem, gdzie szczupła modelka z nieskazitelnym ciałem wychwala walory produktu mamy zaskakujący, oszczędny w środkach i bardzo wzruszający film. Policyjny rysownik tworzy portrety kobiet na podstawie ich własnych słów. Chwilę później robi to samo kierując się opisami innych osób. Gdy widzimy oba szkice, widać jak krytycznie podchodzą do siebie kobiety. Obce osoby potrafią dostrzec w nich piękno i urodę, której nie widzą one same. Choć to oczywiście reklama, to wzruszenie, napięcie tych kobiet, ich emocje są widzom bardzo bliskie. Podobnie, jak bohaterki filmu reklamowego, każda kobieta przeżywa chwile niepewności i zwątpienia, jeśli chodzi o swój wygląd. Produkt, czy firma, która wyzwala dobre emocje, ułatwia odkrycie swoich mocnych stron, budzi pozytywne skojarzenia, wyzwala poczucie lojalności, które powinno zakończyć się zakupem. Również ta kampania stała się hitem internetu. Efekt filmu reklamowego wzmocniły również tradycyjne media. Przez prasę przewinęło się szereg artykułów, w których nazwa firmy była prezentowana wielokrotnie i w bardzo korzystny sposób.

 

„Szkice prawdziwego piękna” 

 

 

  1. „The Epic Split” dla marki Volvo Trucks to idealny mariaż cech aktora zaangażowanego do filmu reklamowego i atrybutów produktu. W filmie występuje znany aktor Jean-Claude Van Damme, który wykonał słynny szpagat na dwóch jadących obok siebie ciężarówkach. Materiał w serwisie You Tube obejrzało dotychczas ponad 80 mln widzów.

 

The Epic Split” 

 

  1. "Smutny autobus" to tegoroczny polski akcent w Cannes. Film reklamowy został zrealizowany na zlecenie Centralnego Ośrodka Informatyki przy MSW. Ośrodek stawia sobie za cel realizowanie przyjaznych usług e-commerce dla obywateli z wykorzystaniem nowych technologii. Kampania promowała stronę https://bezpiecznyautobus.gov.pl/, gdzie można szybko i bezpłatnie sprawdzić każdy zarejestrowany autobus w Polsce. Po podaniu numeru rejestracyjnego w ciągu kilku chwil uzyskujemy informację o opłaconym ubezpieczeniu OC i odpowiedź na pytanie, czy autobus ma ważne badanie techniczne. Usługa została oddana do użytku w czerwcu 2014 r. Kampania trwała 8 tygodni i przyniosła bardzo dobry efekt. Co 3 autobus w Polsce został sprawdzony. Do tej pory film „Smutny autobus” obejrzało na ponad 2 mln osób.

 

„Smutny autobus” 

 

Zaprezentowane filmy reklamowe pokazują, jak w niebanalny i skuteczny sposób dotrzeć do klienta. Zwłaszcza niewielkie firmy, nawet przy ograniczonych budżetach powinny widzieć w tworzeniu reklamy i mediach społecznościowych szansę na dużą popularność. Dobry pomysł, niestandardowa realizacja i poczucie misji zaprezentowane w filmie reklamowym to przepis na sukces, którego nie można przegapić.

  Film spot reklamowy TERISTON.

TERISTON