Filmy promocyjne – czym są i dlaczego warto na nie stawiać

Filmy promocyjne powstają w bardzo konkretnym celu. Mają zachęcić klienta do zakupu danego produktu. Muszą być krótkie, sugestywne i spójne z wizerunkiem marki. Produkcja filmów promocyjnych to wyzwanie, ale siły ich oddziaływania nie da się porównać z żadnym innym narzędziem.

Jest wiele zagadnień, które trzeba uwzględnić przy produkcji filmów promocyjnych. Żadna licząca się marka, produkt, czy usługa nie może sobie pozwolić na rezygnację z takiej formy reklamy. Dobry film promocyjny wzmacnia wizerunek marki, podkreśla jej najważniejsze cechy i utrwala je w świadomości konsumentów.

Istotne są przy tym nie tylko informacje stricte produktowe, które znajdą się w filmie promocyjnym, ale również sposób ich pokazania. Filmy promocyjne nie trwają długo, więc montaż, muzyka, kolorystyka muszą być na najwyższym poziomie, by film został właściwie odebrany. Do tego trzeba dołożyć chwytliwe hasło i pomysł, jak te wszystkie elementy spiąć w jedną całość. Perfekcyjnym przykładem pokazującym, jak doskonale uzupełniają się wszystkie wymienione zagadnienia są filmy promocyjne firmy Red Bull.

Zbieraj energię, łam bariery

Niecodzienna strategia marketingowa oparta na haśle „Red Bull doda ci skrzydeł“ to jeden z tych przykładów, jak w ciągu kilku lat tworząc markę od zera można osiągnąć miliardowe zyski. Całość oczywiście liczona w euro, co dodatkowo działa na wyobraźnię.

Sugestywne filmy promocyjne oparte na ekstremalnym sporcie przebijając się do mediów trafiają w gust i kreują potrzeby konsumentów. Zachęcanie do przełamywania barier i pokonywania trudności podczas jazdy na rowerze, skokach na nartach, czy w sportach motorowych stało się znakiem rozpoznawczym marki.

Efekt? Każdego roku wypija się ponad 4 miliardy puszek Red Bulla w ponad 160 krajach. Dziennie daje to około 11 milionów puszek konsumowanego napoju. Ludzie od marketingu Red Bulla mogą być z siebie dumni. Znajomość marki wynosi aż 48%. Oznacza to, że niemal co drugi człowiek na świecie słyszał o Red Bullu. To bezkonkurencyjny wynik, który zostawia daleko w tyle inne, podobne napoje energetyczne.

Cechy marki umiejętnie podkręcane przez filmy promocyjne: pokonywanie trudności, skłonność do ryzyka, nuta pozytywnego szaleństwa są często krytykowane przez ekspertów. Red Bull stawia na ryzyko, wymagając od sportowców nadludzkich umiejętności i bicia kolejnych rekordów bez względu na ryzyko i konsekwencje.

A o te nietrudno. Różne szalone akcje Red Bulla już wielokrotnie kończyły się w szpitalach, a spektakularne wypadki w trakcie bicia ekstremalnych rekordów stają się częścią kampanii reklamowych.

Red Bull zamieszcza je jako oficjalne filmy promocyjne na swojej stronie internetowej i w serwisach społecznościowych. Te bardziej groźne są przez firmę przemilczane, co wywołuje jej medialną krytykę.

Jakby nie było zamieszanie wokół marki przysparza jej tylko kolejnych zwolenników. Kanał Red Bulla na You Tube należy do jednych z najczęściej odwiedzanych i może pochwalić się wielomilionowymi odsłonami. Ludzie na całym świecie ekscytują się filmami promocyjnymi marki. Im szybciej, wyżej, dalej, niebezpieczniej, tym lepiej. Tysiące klipów reklamowych za pośrednictwem internetu trafia do młodych ludzi, pokazując im, że wszystko jest możliwe.

Wzbić się w przestworza

Efekty są oszałamiające. 67 – letni właściciel Red Bulla Dietrich Mateschitz należy do najbogatszych Austriaków. Jego prywatny majątek jest szacowany na 4 miliardy euro. W jego przypadku hasło „Red Bull doda ci skrzydeł” można rozumieć dosłownie. Kampanie Red Bulla należą do najbardziej kreatywnych i sugestywnych na świecie. O budżety reklamowe walczą najlepsze agencje, a efekt ich pracy można podziwiać w niemal każdym bloku reklamowym. Sam właściciel zaś może pochwalić się imponującą kolekcją własnych samolotów. Rzec by można, że roczne obroty firmy w wysokości trzech miliardów dolarów rocznie uskrzydlają i to dosłownie.

Filmy promocyjne – Kliknij!

TERISTON